- aMing Story -

-between you and me-

New Edition !

Kau tentukan tajuk posting ni.

Jika kau tiada,
pada siapakanku dendangkan syair cinta..


Jika kau tiada,
pada siapa harus ku tenung bila mencari ketenangan..



Bile posting sedih, org akan ckp,"Amboii..jiwangnye posting."
Bile posting mengarut,org akan ckp,"hahaha..lol"
Dan bile posting gembira,org akan ckp,"hehs(xdop kaitan pom kan?.haha)"

Itulah dia.Ak pom xtau ape yg perlu ak rasa skrang.Nk rase sedih? gmbira? boring? sentap? mak nap? entahlah..Sejak akhir2 ni, byk mnde yg ak telah tahu berbanding dgn xtau dahulu.Ak silap sangka kat dia.Atau mungkin dia tipu ak? Tu persoalan yg ak telah pkir pnjg sejak dahulu lg.
Dia ckp mcm tu,ak ckp mcm ni.Dia assume mcm tu,ak assume mcm ni.Xke terbalik jadinya tu?
So,kalu nk bercerita pasal perasaan ni,ak nk bhgiakan dulu r perasaan ni.Amik mu bace.haha

Sedih:


Ak bkn sedih kerana kau,ak sedih kerana cinta.



             Perasaan ni ak alaminya beberapa bulan yg lalu.Bile ak tau,yg dia kate dia mungkin akan curang kat ak,ak pom tros tau apekah mksd sbnarnya itu.Semua org tau, indahnya semasa bercinta,tu pasal dlm dunia ni ramai yg bercinta termasuklah lecturer mu,tukang kebun,pemandu bas dan pembaiki mesin basuh.Tp tu kisah dulu,ak da blh slow2 untuk melupakan perasaan itu walopom hakikatnya mmg ak xblh.Itu dianamakan tipu diri sndiri kan? hahaha.Tp kini perasaan itu kembali berputik di jiwa ini.Dari mana datangnya,ak pom xtau.So,maafkan ak,kalu ak mengganggu hidup mu dan kwn2 mu ataupom sesapa saje yg berkaitan.Ak sering dengar ayat ni,CINTA TIDAK SEMESTINYA MEMILIKI TP MELEPASKANNYA SUPAYA DIA LEBIH BAHGIA BERSAMA YG LAIN.Nmpk kan ak caps?hahah.Kalu mu tnye 1000 org dlm dunia ni,sape yg sanggup lepaskan org yg dicintainya?? 999 org akan jwb tidak akan melepaskan dia.Dan sorang yg jwb akan melepaskan dia tu ialah org yg mencipta peribhsa tu.So, perasan cinta ak terhadap dia tu mmg btol dan walopom ia hanya sebelah tangan. Nmpkkan perasaan ak begitu palsu skrang? huhu. Ak sbnarnya tlh cuba untuk berkawan dgn smua org disklling ak dan tidak memilih mereka sebagai kekasih kerana ak tau jika ak silap dlm memilih kekasih, buruk padahnye,malah ia hanya akan menyakitkan hati pasangannya. Tp sekadar berkawan, masih tidak dapat menutup perasaan rindu dan sayang kepada dia wlopom dia dah kepunyaan org skrang.Ayat ak mcm ak ejas isteri org je op? hahaha.Dan setelah lama tidak berjumpa dgn dia,akhirnya ak skali lagi berjumpe dgn dia.Perasaan itu tidak dpt digambarkan dgn kata2 kerana jantung ini seperti berdegup dgn lebih kencang wlopom pada luarannya ak hanya berlakon sperti tiada ape2 yg berlaku,itulah dinamakan ego seorang lelaki kan?hahaha..So,secara jujurnya, mmg ak masih blur dan tidak nmpk sebarang hint mcm mne rupa dan perangai isteri aku akan datang.So,kalu ak ckp yg ak nk jadikan dia kekasih ak dan pada masa yg akan datang ak nk dia jadi isteri ak.Palsukah ayat itu? Ak masih dihantui dgn ungkapan tersbut.Tp ak sgt berharaplah agar perasan cinta ak pada isteri ak yg akan datang ni,sama seperti perasaan ak mencintai si dia itu.huhu.Sekian cerita sedih.

Gembira:

Tidorlah selagi kau boleh kerana itu sajalah cara kau untuk keluar dari diri kau.



             Perasaan gembira selalunya datang bile ak bersama2 kwn2ku.Dalam hidup ni,jika tiada kwn,maka kosonglah hidup itu.Ak ukirkan kisah gembira ini ketika bersama kwn2ku.Wlopom kami asyik melakukan aktiviti2 yg sama,dan wlopom perasaan boring dan bosan itu sering keluar dari mulut kami,tp hakikatnya itulah kenangan yg akan diingati smpi bile2 apabila masa ini ditinggalkan dikemudian hari.Bergurau,bergaduh,bertengkar,itu smuanya adalah perkara biasa bile berkawan kerana kawanlah merupakan punchbag kita.Xkkan nk bergaduh ngan kangaroo plop op?haha.
Sempena raya yg akan datang ni,ak nk selitkan sket r perasaan gmbira ni,tp sbnarnya bese2 je sbb beraya di usia yg smkin dewasa sdkit berlainan berbanding kanak2 dahulu.Hmmm..raya pom xlg,so xblh r nk ckp byk psal raya,kita tunggu jela hari raya kekg k.Spnjg cuti sem yg pnjg ni,dah byk aktivti2 yg mengembirakan telah ak lakukan.Meh ak nk snaraikan sket, g jalan2 kl smbil lepak kat UM usha awek MAHSA(rmi kot awek hot situ tp sdp pada mata je r,nk smpi kat hati tu jauh lagi),g jln kuantan,berlumba daytona,karok 24/7,jalan2 bazar smbil wat punchline bodo,menaikkan otot di gym,main futsal,main bola padang.hahaha.Abis mnde ak nk snaraikan op?ikut suke ak r sbb ak tiba2 rase nk menaip je ari ni.hmmm.Ak harap,mmber2 ak xbace posting gampang ni,tkut kekg bangga plop sbb ak cter psal kwn2 ak.hahahaha.gampang sial kan?noob.So,ak harap cuti pnjg ni akan smkin pnjg krana ak bhgia mcm ni wlopom pd hakikatnya ia smkin hampir ke penhujung.



Tension:

Ak bukan tension,cuma berfikir.



           Ni pom slh satu perasaan yg ak alami skrang ni jgk.Tension dgn kerja2 projek sarjana muda ak kat UTM.Buka sem baru ni,merupakan last sem ak sbgai pelajar ijazah di UTM.Tp sblom nk graduate tu,ak perlulah buat byk projek2 dulu.hahahaha.Projek2 ni la yg slalu memeningkan ak.Blom di tambah dgn assgment,presentation,dan mnde2 la..haddoiww.Tp ak mls pkir byk sgt psal ni sbb skrang ni masih dlm mood raya dan cuti.Lps2 ni r baru ak pk.hahahaha.ckup stakat tu mood tension ak.

P/S: Haddoi kan ?? Ak bknnye nk bgtaw seluruh dunia tntg perasaan ak tuh cuma ak rse ak ptut meluahkan perasaan itu kalu xluah kan kekg xtau pastu xigt.haha.So,sperti biasalah,ia tiada kaitan dgn sape2 pom,ia hanyalah sekadar watak dongeng imaginasi ak.haha.k.bye.

1 luahan jiran:

haha,,panjam molep entry nim..musim ayat tapi paham..ayat mende aku wi eh,,haha,,teruskan la entry2 anda.

 

Check this out?

Related Posts with Thumbnails

:D