09 August 2011

cerita kau, cerita ak berbeza..

lantas lagu sedih diputarkan..
mengimbau kembali kenangan silam..
antara kisah kau dan ak..
2 kisah yg berbeza..




sleeping sun.



           Seringkali,percintaan bermula hanya dgn perkenalan sebagai kwn. Tidak kire dimana,bile,atau bagaimana, sekali ia datang,selamanya ia kekal dihati ini. Benar ungkapan cinta pandang pertama, kita tidak dpt menghalang kehadirannya.Sejenak berfikir,adekah cinta itu buta? Soalan itu,kita tanyelah pada doktor2 yg terdekat.Pada masa kita sedang jatuh cinta, hati ini bagaikan jauh melambung tinggi ke langit dgn perasaan yg sgt riang2 kambing yg sukar digambarkan.


         Manisnya hubungan kita kali pertama     

      bertentang mata,kita mula  wowowowo...


          Saat dimana dia sudah menjadi milikmu,dirimu seakan-akan sudah sempurna kerana mempunyai perempuan yg begini sempurna dan cantik jelita.Inikah yg dikatakan bahagia? Dia sgt mengambil berat tentang dirimu.Tidak pernah lewat untuk 'text' kamu untuk bertanyakan kabar,seringkali diselitkan jgk dgn lawak2 yg tidak diduga.Oh indahnya 'Cinta' dan...


            Jika ditanya pada sang rembulan,mengapa  

  bulan berseri2,nnti jwbnye,kerana ak cinta  
                 padamu.


            Tp kadang2,hidup tidak semestinya putih. Sang hitam,kadang2 tidak mengira masa dan tempat untuk memusnahkan hidup anda.Disaat kau terpaksa berpisah dgn dia angkara org ketiga mmg merupakan perkara yg biasa didgr,apetah lagi kalau org itu merupakan ex nye.So, this is how our relationship reach the end.Walopom susah bg diri ini memaafkannya,tp ak tau disebalik yg berlaku pasti ade hikmahnya.Amboii kan ayat ak?hahaha..kambing..dan seringkali juga diri ini untuk cuba bercinta lagi,tp perasaan itu seolah2 tidak sama dgn yg sblom ini kerana cinta itu sgt misteri,ia datang dan pergi ketika kita tidak bersedia.

          Ak masih igt pagi itu.Jam 8 pagi,dia ucapkan selamat tinggal, dan ak tau itu mungkin ucapkan terakhir darinya buat ak.Dan ak tau,selepas ini,tiada lagi msg2 darinya untuk mengejutkan pagiku.Dan pagi itu juga merupakan pagi yg sgt panjang buat ak untuk berfikir dgn warasnya.

          Kini,kisah itu sudah lama berlalu pergi.Dan ak berjnji,ak mencari perempuan yg lebih baik darinya.Tp hakikatnya,buat mase skrang,ak hanya mahu berkawan dgn smua org kerana dgn cara itu ak tidak akan lukakan hati mne2 pihak.Cinta datang dan pergi,hidup hanya sekali,gapailah ia sebelom terlambat.Selamat beramal dibulan pose ni :p


       why why why delilah,smbil tgn melambai 

        mengikut rentaklagu yg sempurna


P/S: Antara entri2 yg pling kambing ak karang.hahaha..tiada kene mengena dgn sesapa pom.harap mklum.hahaha :P

5 comments:

togetherness with you said...

testing 1 2 3..hahhaha

Unknown said...

love..
hmm... bnd y pling rumit n misteri bg ak hahaha..
hope ko akn dpt y tbek k..

ainna baijan said...

ini antare post yg serius kot....tpi kambeng mmg x pnah tinggal..untunglah kambeng tu...hahaha

itisrajah said...

wuu amin. berusaha lebih gigih! Allah tanak bagi apa yang kau nak. Allah akan bagi apa yang kau perlukan nanti. believe me. ;)

lady-D said...

hey delilah..rasa cam nama aku jer..haha..prasan!
pic tu cool gila...

:D