- aMing Story -

-between you and me-

New Edition !

Sebab mengapa lelaki dibenci perempuan ??

Aduhai isteriku,
maafkan ak,
kerana melukakanmu..



Selalu kita dgr pasal arits benci artis,kambing benci kanggaroo,dalam benci ada rindu dan bermcm2 benci lagi.Tp kali ni, ak nk kaitkan sket psal kenapa perempuan membenci lelaki? Adekah sebb lelaki tu tersekeh kepala perempuan tu? ataupom lelaki tu asyik tackle perempuan tu sehinggakan perempuan tu jatuh terguling?

Ni anatara sebabnya.Meh kita tgk satu2.



1) Main kayu 3
~ Selalunya bile lelaki ni ade awek tambahan,perempuan tu akan automatiknya mnjdi jeles dan 
benci kepada lelaki itu.Perempuan tu xske nk share2 perasaan cinta ni,tp kalu share kredit 
insyallah blh kot.


2) Kurang memberi perhatian.
~ Biler lelaki kurang beri perhatian kepada perempuan,perempuan akan rase mereka tidak dihargai 
dan tidak disayangi.Jadi lepas ni,perhatilah selalu perempuan ni shinggalah dia ckp,"ckup r 
tgk camtu,malu sy".hahaha..kambing kn?.

3) Mementingkan kwn lebih daripada perempuan itu sendiri
~ Kalu lelaki lebih utamakan kwn lebih dari prempuan tu,prempuan tu akan berasa cpt jeles dan 
dianggap kurang penting.Tp xpe,lps ni kalu nk keluar sekmpong pom,ajok r perempuan tu.

4) Ego lelaki yang kuat
~ Lelaki ni sbnarnya ego kuasa 2 jgk.Perempuan xske kalu lelaki2 ego sbb dia akan rse lelaki 
itu tidak serius dgnnye.Jadi kepada lelaki yg naik moto ego tu,tukarlah kepada moto rxz.

5) Lelaki yg suke menipu perempuan
~ Ni bkn stakat perempuan xske,mmg smua org xske kot,termasuk r penduduk kg diwalyah somalia 
timur.Tp kalu lbih2 lg tipu perempuan,mmg xleh 
r.Perempuan kan lebih mudah terasa dan sensitif.SO,jgnlah suke sgt tipu,jujurlah padamu mcm 
lirik lagu radja plop.

6) Lelaki yg panas baran
~ Perempuan xske lelaki camni sbb lelaki camni blh mmbuatkan situasi menjadi tegang pada bile2 
mase.Mmg xkait la kan?hahaha.So,kpd lelaki panas baran tu,silah rajin2kan diri lepak dalam 
peti sejuk.

7) Lelaki yg merokok
~ Mmg sejujur dan sepasrahnya dalam hati perempuan,mereka xske lelaki yg merokok sbb ia blh 
mengundang bhya kepada bukan hanya kepada perokok tp kpd perempuan itu dan jiran2 mereka.Tp 
wlopom skrang ramai lelaki yg merokok tp perempuan masih suke,tu sbb terpksa kot sbb lelaki 
ramai merokok skrang? mujur ak x :)


muka org laki tu mcm julian casblancas time kecik op?



So, untuk point2 yg ak bg tu,ak harap ak bkn r mcm tu.hahaha.Sbb kalu ak ade, wat napanya ak nk post psal mnde2 ni nye pom op? plik x yat ak? hahaha.bye.

7 luahan jiran:

err pening jgk la ayat aming...hihi

 

bukan benci, dop bape suke j .klu kate benci, rase nye sume laki la dibenci perempuan .sbb kriteria kt atas tu ade kt sume laki .seyes

 

haha..dop smestinya smua tu ade pada lelaki..btw benci dan xsuke bkn mksd ye sama ke ? lol ~maira

haha.sori kalu cik tiniey pening.ni campur ngan logghat ganu sket.g try google translate nung.haha ~ tinie

 

btol sgt cik maira...aku skong mu..siyes

 

lelaki mulut lepas pun perempun tak suka jgk sbnarnye..

 

eh ,laen .benci too lebih deep lg .tak suke tu kire lembut sket sbb ye senang nk tuko suke .btw, mmg bukan sume kriteria atas ade kt lelaki .but slh satu msty akn ade jgk kt semua lelaki. mu phm dop ayat aku ? haha mangat kan aku

 

Check this out?

Related Posts with Thumbnails

:D