- aMing Story -

-between you and me-

New Edition !

7 Tips BERBUKA PUASA yang berjaya dan diluluskan.

sempena bulan romadhonn yg xabis lg ni,
ak nk truskan tip2 ak yg sterusnya..
silelah bace ye :)





hiii..berjumpe lg dlm tips seterusnya..ak harap gmbor tu tidak menaikkan nafsu mkn anda di siang hari bulan pose..haha..Allahyarham P Ramlee pernoh berkata, malam bulan di pagar bintang..so ape kaitannya? tiada kaitan sebenarnya sbb kalau siang matahari dipagar mnde plop? hmm..mcm xkelakor op? oklah..ak troskan kepada tips berbuka pose ni la.

1) Pastikan anda tidak berbuka puasa dengan buah durian,berbukalah dengan kurma,kerana itu adalah sunah nabi :)

2) Pastikan anda tidak makan nasi di dalam periuk,sesungguhnya pinggan dirumah anda masih lg ade kan? hanya 'big show' saje mkn nasi sbyak tu.

3) Pastikan anda berbuka puasa ditempat yg ssuai,jgnlah berbuka di bawah meja ataupom atas bumbung.

4) Cuba tunjukkan muka yg tidak begitu kelaparan ketika berbuka,dan hanya perlu bertenang ketika mengambil lauk,sesunggunhnya itu dapat menunjukkan bahawa anda seorang yg begitu tenang berpuasa di siang hari :)

5) Janganlah bersiap sedia duduk depan mkanan nk berbuka puasa 2 jam lebih awal kerana itu membuatkan jiran2 anda pikir mungkin anda seorang yg gile.

6) Janganlah membuat org kampung anda keliru antara kenduri dengan berbuka puasa ketika melihat juadah anda.

7) Berbuka jela,asalkan anda kenyang.haha




9 luahan jiran:

bukak posa atas bumbung x boleh ke?? ade restoran yg wat tmpt makan atas bumbung...ahahahaa

 

Haha, baca no.1 je dah tahu tips ni kelakar.. kelakar² pun boleh gunapakai lagi.. :D

 

Pesanan yg sangat CUTE :)

 

baiknyer tip...
tap aku pernah gak berbuka atas pokok..
hahahaha

 

terbaik ! :D

done follow..follow me back

http://rizwanewan.blogspot.com/

 

hahaha mcm2 benda pelik la die ni..

 

Check this out?

Related Posts with Thumbnails

:D