- aMing Story -

-between you and me-

New Edition !

Aku, bazar dan kuali.

beepppppppppppppp..
hai budak sombong :p



Gmbor ni ak jupe dlm google.Xtau r kaitan ke dop dgn bazar.



Hai farok, hai sulaiman, hai nurul dan hai smua.Hari ni ak nk story sket psal bazar yg ak pegi kali ni.Ak xmo cter byk,nk cter sket je.Ok cter sket.

Kalu tgk tajuk tu kn,mesti smua org igt ak jatuh dlm kuali kat bazar kan? mahupom korang pkir ak tgh memasak dgn menggunkan kuali kan? Btw, saloh tekaan itu. Yg sebenarnya, ak pegi bazar je pom td,pastu ak ternmpk kuali ditepi ak.Tu je la yg ak nk bgtau.haha.Tak berapa kene kan punchline ak?

In the meantime, td ak pg bazar kat shahbandar.Mcm biasa r,kt bazar ramailah org yg datang berpusu2 sbb mahu mmbeli,xkkan r nk present assignment plop kan? Kat situ,blh dikatakan besar jgk r bazarnya kalu nk dibandingkan dgn bazar yg kecik.Nmpk x penggunaan ayat sesuka ati ak tuh?
So, biler ramai org kat sini,maka sesaklah sikit laluan kat sini,nk beli pom ssh,apetah lagi nk berlari.

Btw,td masa kat dlm bazar,ade mokcik tu amik ksmptan kat ak,adeke ptut ye tolok ak dari belakng,mcm mmber ak plop main tolok2.Haddoi molek.Hmmm..dan kat bazar td jgk mcm biasa r.Ramai jgk awek2 yg lawo.hahaha.Kalu kat bazar tu,berlaga tgn dan bahu tu kire perkara biasa,tp kalu berlaga telinge ataupom hidung tu baru perkara luar biase.Jgn cuba nk try k,kang xpsal2 masuk dlm kuali kekg.

Tp kalu nk kire pembelian ak dkt bazar mmg agak berjimat cermat membawa berkat r.Sbb ape ak yg kate camtu? sbb ak hanye membeli air sahaja.Kebiasaannya,ak akan membeli air buah yg berharga RM2.Tu je r modal yg ak keluarkan.hahaha.Antara air buah yg ak penah beli nangka,jambu batu,epal,mempelam.Tp td,ak beli air soya sbb soya mengandungi byk sket protein.Skema kan ayat ak?haha

Sblom ak terlupa,dkat bazar shahbandar tu ade satu tempat yg dinamakan zon sauna.Kenapa ia dipanggil sedemikian? Sbb, kalu mu masuk dlm tu,mmg terbakar r jiwa dan raga mu.Situ, mmg tmpt pembakaran ayam2 dan ape2 mknn yg blh dibakar.Asap mmg berkelong r,kn pki oksigen(part ni ak tipu).So,sape nk kurus,mari r tawaf kat zon ni 27 kali.

Hmmm..K r.Tu jela tuk kali ni.Smoga kita bertemu lagi k? bye <3





2 luahan jiran:

Berkelong tu maroh sangat. Hahaha.

 

amboi .kete mu kne block dop?

 

Check this out?

Related Posts with Thumbnails

:D