- aMing Story -

-between you and me-

New Edition !

ak dan bosanku lagi..

mggu ni ak dpt rsakan kerja2ku da smkn mngkat...
tp xpe,ak mmg suke keje2 ni..
ak mmg dr tadika ag suke wat keje2 yg dberikan..
biasa kalu cikgu bg keje,ak ckp kat cikgu "tambh r sket ag cikgu"..
tu sjarah keje ak jela ..hahahaha...

emmm..ape lg ye..psal tket..ak da berjaya bli..
so,xyah r nk raya kat UTM..hahaha..
ak balik 16-28 September..pontengg bebrapa kls..bkan salah ak,slh tket bas...

psal moto plak,ak da siap modified 50%...yg bakinye ak ak wat sket2..
nk cuci block,spray rim,cari sticker,dan psg sparepart laen2..
satu mslhnya,ak xjupe2 kdai sticker sjak ak bljar kat johor ni..lol
punya laa pyah..sng2 ak je buke kdai sticker..lol

lastly,ak dilemma nk bli broadband ke tidak..ak berfk dan terus berfk..
akhirnya ak wat ksimpulan..tidak bli kot..sbb ak bkan lagi on9 gamer..
stkat nk chating ym tu,ak leh on9 je kat mne2 jika ak nk..kat blik ak kdg2
je leh tenet..so,xkisah r..

P/S: Posting ak skrang da xjiwang sbb ak tau jiwang sntiasa mghantui ak..
So,ak cuba nk jd diri ak yg mcm dulu,bebas dari segala emosi..
Bak kate Genji,awek itu myerabutkan..Serizawa pula berkata kwn2 lbih pntg
dr awek..So,hidup crows zero..ak sgt sygkn ak..

6 luahan jiran:

agak byk r ponteng kls..ha3

 

cm best ja pnteng clss lma2...
nk gak blh??
alsn...........
errrrrr......
"sy ingin plg ke kg hlmn atuk sy"....
~lala~

 
This comment has been removed by the author.
 

Tinta Nurani dr insan Sahibi

Jika kau dilanda kesedihan dan kegelisahan di jiwamu,beristigfarlah kpd Allah dgn sebanyak-banyknya kerana Tuhan akan menghilangkan kesedihan dan kegelisahan di hati kamu itu..akan diberinya satu cahaya yg mana menenangkanmu...diberikan kau satu nikmat yg tidak akan kau sangka..itulah janji Allah.

Amin..aku tau perasan mcm tu.Tp jgn lupa kau akan memiliki insan yg di cintai itu jikalau kau betul ikhlas menyayanginya.Dan cinta kau adalah berada ditempat yg betul.Diatas landasan kebenaran...

Amin,Pabila kau mengingati Yg maha Esa itu,akan diberikanmu satu petunjuk kepadmu...

Tuhan mengurniakan ujian fi i'laj Al-karbi kepada kau untuk uji kuatnya hati mu.ucaplah"Ya Hayyum Ya Qayyum"

Cinta adalah anugerah..
beruntunglah kepada sesiapa yg memiliki...Jgn kau terus dirundum kekecewaan,kau akan kalah pada nafsu amarah dan emosimu...sungguhnya cinta adalah sesuatu yg indah dan mengasyikkan...

Amin,
Jgn jadikan cinta itu sesuatu yg menyeksakan jiwa,kerana cinta adalah lahiriah yg kdg2 susah untuk diungkapkan...mungkin bukan masanya..cinta yg suci memerlukan sedikit masa...

Tak salah kau sukakan dia,kau menginginkan dia...Tetapi jika betul2 kau menyanyangi seseorg itu..teruskanla menyanyanginya kerana itu adalah anugerah bg insan drpd Tuhannya untuk menikmati nikmat keindahan ciptaan dalam kehidupan ini...Berdoalah kepada tuhan "Ya Allah Ya tuhanku Jika perempuan itu terbaik untukku biarlah cinta itu berpanjangan,rasa sayang itu terus berputik,tetapi dia bukan tercipta untukku hilangkanlah perasaan itu dr ku kerana perasaan itu mungkin milik org lain"....Amalkanlah bila kau teringatkan seseorang yg disukai.


Pengalaman akan mendewasakanmu..Jgn membenarkan perasaan tewas itu bersarang dlm Lubuk Qalbi..Terangkan ia dgn sinaran Nurani...

Apa salahnya kalau menyintai tetapi tidak dicintai...mungkin cinta itu akan dtg dikemudian hari stelah keikhlasan mu itu benar2 disedarinya...kau akan merasai kebahagiaan itu jika Tuhan mengizinkan perasaanmu itu...
Bersabarlah....

 

kejelitaan adalah hak milik setiap insan...
ingat tu amin...

 

Check this out?

Related Posts with Thumbnails

:D