12 December 2010

Kebaikan iPad.


iPad ni kalu ak sekali imbas je mmg r nmpk mcm iphone.
Tp kali imbas 2,3 ataupom 234 kali imbas,mmg r ye lain sket dari iphone.
Saiz iPad mmg lbih beso dari iphone,selain function2nye yg lbih menarik.
Meh kita tgk,function2 iPad ni.

Antara2 Kebaikan iPad

1) Safari web browser:
Boleh melayar internet dgn mggunakan safari,disamping skrin besar yg blh disentuh dlm keadaan potrait ataupom landscape.

2) Buka Mail:
Boleh mmbuka e-mail dlm skrin yg besar dgn kemudahan on-screen keyboard yg canggih.Paparan split screen dan unified inbox juga sgt menarik.

3) Melihat gambar:
Dengan sokongan vivid LED, paparan untuk melihat gambar akan semakin menarik,sentuhan untuk papran gmbar dan juga berkongsi gambar.

4) Playback video:
iPad ni boleh memainkan smula video yg berkualiti HD dgn resolusi skrin 9.7 inci.

5) Interaksi dgn youtube:
Dengan adenya application youtube untuk iPad ni,video youtube akan lbih mudah untuk dicari dan untuk dimainkan lbih2 lg tgk video HD dlm iPad.

6) Sensasi dengan ipod:
iPad juga blh memainkan lagu mcm function ipod.Blh melihat kulit album yg bersaiz penuh.Kualiti muziknye mmg setaraf dgn bunyi iPad.

7) Paparan peta:
Dengan menggunakan bantuan servis google,peta ni memudahkan kita untuk mencari lokasi,tempat,jalan2 dan ia lbh dilihat dlm pandangan satelit.

Selain tu,iPad ni mmg ade byk lagi features2 lain.Tp ak mmg nk snarikan 7 jela sini sbb ak xlarat doh nk tulis.hahaha.Lagi satu,harga iPad ni xsilap ak RM 15++ skrang tp xtau r kalu murah dh sket ke gane ke.Try r g usha2 kat 7E yg berdekatan.Bereh ,cau.

1 comment:

Apih El Nino said...

Nokia N82 tetap boleh guna walaupun skrin hancur. Tengok la handset aku malam ni kalau dop caye.

:D